Pavasario mados naujienos iš Paryžiaus: nuo modernių rankinių iki „unisex“ stiliaus

Mados mėnuo per didžiuosius mados miestus 2020 m. prakulniavo tyliau nei įprasta. Prestižinės pirmosios eilės buvo tuščios arba užpildytos žiūrovais ekranuose, o kai kurios – nedrąsiai ir retai apsėstos mados ištroškusių smalsuolių. Bet kokiu atveju 2021 metų pavasario ir vasaros sezono mados savaitės buvo tokios, kokias istorija dar ilgai rašys į keistenybių puslapį.

 

Kaip ir priklauso, paskutinė mados mėnesio stotelė industrijos sostine tituluojamame Paryžiuje prikaustė dėmesį. Tai vieta, kurioje kuriamos mados pasaulio gigantų kolekcijos, į kurias bando lygiuotis mažesni industrijos žaidėjai. 2021 metų pavasario ir vasaros deriniai tikrai nebuvo išimtis taisyklei – žinomiausi mados namai savo išmone sužavėjo tada, kai atrodė, kad nebėra kuo nustebinti. Paryžiaus mados savaitės dizainerių kolekcijose elegancija evoliucionavo ir įgavo žemiškesnį braižą: prabangias medžiagas drabužiuose papildė paprastos, o įnoringas sukneles derinyje papuošė valiūkiški sportbačiai. Vieni ryškiausių pačiomis įvairiausiomis prasmėmis šįkart buvo Chanel, Givenchy ir Louis Vuitton mados namai.

Chanel

Chanel sau leido nusižengti griežtiems klasikos standartams ir siūlo paprastesnes, labiau kasdienes įvaizdžio detales. Nors kolekcijos įkvėpimas buvo Holivudas ir visos jo mūzos, modeliai demonstravo naujausiomis tendencijomis puoštus derinius. Kolekcijoje – nemažai džinso aprangos detalių, lengvo ir nestruktūruoto kirpimo marškinių ir net žodžiais margintų marškinėlių. Taip pat išryškėjo moderni rankinių tendencija – modelius papuošė mikrorankinės ant kaklo ar liemens. Daugelis derinių yra dėvimi, nereikalauja didelių progų, tinka nešioti kasdien. Nors Gabrielle Chanel ir Karlas Lagerfieldas aprengė nemažai klasikinių Holivudo žvaigždžių, dabarties įtaka neišvengiama.

1614944656398070 1602055228255561 36 look 0361614944646011330 1602055250972832 35 look 035
1614944645992462 1602055310873915 32 look 0321614944640726089 1602055313303340 60 look 060
1614944640759810 1602055311530937 42 look 0421614944646107101 1602055311217583 37 look 037
„Chanel” nuotr.
1614944650495539 1602055313517517 63 look 063
„Chanel” nuotr.

 

Givenchy

Givenchy tapo ryški dėl vienos svarbios detalės: tai – pirmoji naujojo mados namų dizainerio Matthew Williamso kolekcija. Įdomu tai, kad dizaineris gavo iššūkį sukurti ją pandemijos metu, vos per du mėnesius. Tai išskirtinis mados momentas – į dizainerio vietą atėjus naujam kūrėjui pasikeičia mados namų braižas, kartais net kardinaliai. Su 2021-ųjų pavasario ir vasaros kolekcija Givenchy kūrėjas pademonstravo naują mados namų kryptį. Jos esmė – atrasti žmogiškumą ir paprastumą prabangoje. Būtent todėl čia pasirodė aiškus „unisex“ braižas – kolekcijoje gausu struktūruoto kirpimo paltų, švarkų, kombinezonų ir kelnių kostiumų. Be to, Givenchy pasiliko prie savo stiprios gijos – vakarinės aprangos. Ši neapsiėjo be dabarties tendencijų – 2020 metų stiliaus motyvų. Tai – drąsi, ryški, tačiau lengvai pritaikoma kasdienai bei „dėvima“ kolekcijos dalis. Nemažai derinių yra dviejų atskirų dalių ir dizainerio derinami su laisvalaikio aprangos detalėmis (didelėmis rankinėmis, sportbačiais).

1614944809415342 1601889463885780 givenchy rtw ss21 visuels plein format a4 291614944809478809 1601887686337146 givenchy rtw ss21 visuels plein format a4 26
1614944809463029 1601887686295614 givenchy rtw ss21 visuels plein format a4 241614944809487734 1601887685775653 givenchy rtw ss21 visuels plein format a4 18
1614944809521568 1601887685006010 givenchy rtw ss21 visuels plein format a4 91614944812496821 1601886090461639 givenchy rtw ss21 visuels plein format a4 51
„Givenchy” nuotr.

 

Louis Vuitton

Louis Vuitton šįkart tradiciškai uždarė mados savaitę ir pelnytai apgynė finalininko vardą. Šiuos mados namus sunku nuspėti – visuomenėje jie asocijuojasi su klasika ir prabanga, tačiau kiekvienais metais šį įvaizdį Louis Vuitton vis labiau nustumia į šoną. 2021-ųjų pavasario ir vasaros kolekcija turi žinutę – ateitis be lyties. Tai ryškiai atsispindi visuose dizainerio Nicolas Ghesquière’o sukurtuose deriniuose. Kolekcijoje vyrauja „unisex“ formos bei kirpimai, drabužių detalės, kurias lengva derinti tarpusavyje, atskirai ir su visai skirtingais drabužiais. Joje gausu ilgų „oversized“ marškinėlių bei švarkų, plačių liemenių, tiesaus kirpimo kelnių. Įdomu tai, kad daugelis drabužių yra paprastai padidinami arba pamažinami, o diržai „unisex“ siluetą leidžia paversti kiek moteriškesniu. Visa tai sukūrė aiškią devintojo dešimtmečio nuotaiką.

1614944861444348 vida press 8.29530165
„Louis Vuitton”, Vida Press nuotr.
1614945359883245 1602075760781302 22 jpg.1614945359915491 1602075760564800 09 jpg.
1614945360006989 1602075760654657 08 jpg.1614945360021902 1602075608909378 07 jpg.
1614945360119542 1602075608875207 02 jpg.1614945360073442 1602075608867086 01 jpg.
„Louis Vuitton” nuotr.

Verta pastebėti, kad, nors mados mėnesį uždariusios Paryžiaus mados savaitės metu fizinių pristatymų skaičius dėl pandemijos drastiškai sumažėjo, miesto dvasią įkūnijantys Hermes, Louis Vuitton ir Chanel mados namai išlaikė įprastą kolekcijos pristatymo formatą. Į Grand Palais tradiciškai vykusį Chanel pristatymą susirinko apie 500 svečių, kurie, laikydamiesi saugaus atstumo, bent keliolikai minučių persikėlė į tradiciją išlaikančią mados mėnesio alternatyvią realybę.

 

Vieną originaliausių kolekcijos pristatymo formatų sukūrė Loewe mados namai. Kolekcija, kurioje kūrybos vadovas Jonathanas Andersonas daugiausia dėmesio skyrė rankų darbui bei drabužio kaip meno formos perteikimui, buvo pristatyta siekiant į procesą įtraukti ir auditoriją. Mados industrijos atstovams, kurie tradicinės mados savaitės kontekste būtų dalyvavę fiziniame Loewe kolekcijos pristatyme, buvo išsiųstos specialios dėžės. Jose buvo galima rasti kolekcijos drabužių vizualus, atspausdintus ant tapetavimo popieriaus, bei visus reikiamus įrankius, norint ant lygaus paviršiaus atgaivinti natūralaus dydžio modelius, dėvinčius Loewe Spring 2021 kolekcijos detales.

 

Mados namams išlaikyti asmeninius santykius su mados redaktoriais, užsakovais ir nuomonės formuotojais, net ir bendravimo per atstumą amžiuje, yra būtina sąlyga, siekiant pakitusioje realybėje sėkmingai plėtoti veiklą. Išnaudoti statusą mados industrijoje iliustruojančią mados pristatymų pirmąją eilę pandemijos metu puikiai pavyko Balmain ir Miu Miu.

 

Olivier Rousteingas, viso fizinės kolekcijos pristatymo metu praleidęs tarp erdviu podiumu neįpareigojančiai žingsniuojančių modelių, industrijos profesionalams ir įžymybėms duoklę atidavė pirmose pristatymo eilėse integravęs ekranus, iš kurių kiekvienas buvo skirtas konkrečiai asmenybei. Panašiu principu pasinaudojo ir Miu Miu mados namai, į futuristinės stilistikos podiumo struktūrą integravo specialias nišas, kuriose įmontuotuose ekranuose kolekciją gyvai stebėjo mados industrijos atstovai bei nuomonės formuotojai.

 

Neprognozuojama ateitis natūraliai paveikia kiekvieną kūrėją. Tačiau šis mados mėnuo, kuriame chaosas ir nežinomybė ėjo lygiagrečiai su netikėtais kūrybiniais užmojais, puikiai iliustruoja dizainerio Jonathano Andersono išsakytą mintį: „Kiekvieną, net ir patį sudėtingiausią, periodą mados kūrėjas turi priimti ir tinkamai išnaudoti, o ne apsimetinėti, kad jam nesunku. Būtent tokie laikotarpiai provokuoja kūrybiškumą, nes esi priverstas galvoti kitaip.“

StiliuSOS
Atstatyti slaptažodį
[]